Τρίτη 8 Απριλίου 2014

ούτε νικητής-ούτε νικημένος




Ο κόσμος αντιμετωπίζει κάθε εγχείρημα υπό το πρίσμα μιας διαζευκτικής κρίσης:επιτυχία-αποτυχία,νίκη-ήττα.
Εγώ πρεσβεύω μιάν άλλη λογική:είμαι ταυτόχρονα και κατά τρόπο αντιφατικό ευτυχισμένος και δυστυχισμένος.
Για μένα το νόημα της «επιτυχίας» και της «αποτυχίας» είναι συμπτωματικό,παροδικό(πράγμα που δεν αποκλείει την σφοδρότητα των επιθυμιών ή των πόνων μου).
Αυτό που με εμψυχώνει ,τυφλά και πεισματικά ,δεν έχει να κάνει με τακτικές: αποδέχομαι και καταφάσκω έξω από τη σφαίρα του ζεύγματος αληθινό/ψεύτικο,επιτυχημένο/αποτυχημένο.
Αποτραβιέμαι από την περιοχή της σκοπιμότητας,ζώ σύμφωνα με τις διαθέσεις της τύχης(απόδειξη: τα σχήματα του λόγου μου μου έρχονται σαν ζαριές).

Αντιμέτωπος με την περιπέτεια (με ό,τι μου συμβαίνει) δεν βγαίνω από αυτήν ούτε νικητής ούτε νικημένος:είμαι απλώς τραγικός.


Ρολάν Μπάρτ
αποσπάσματα ερωτικού λόγου
μτφ:Βασίλης Παπαβασιλείου

Δεν υπάρχουν σχόλια: