Παρασκευή, 18 Απριλίου 2008

ΝΤΕΓΚΑ μετα το λουτρο 1903


David Sylvester:Η σύνδεση του κρέατος με την σταύρωση φαίνεται ότι γίνεται με δύο τρόπους-αφενός με την παρουσία του κρέατος μπροστά,αφετέρου με την μετατροπή της θυσιασμένης φιγούρας σ ένα κρεμασμένο σφαχτάρι.
Francis Bacon:Είναι γεγονός πώς είμαστε από κρέας και επίσης πώς είμαστε δυνάμει σφαχτάρια.Πάντοτε μπαίνοντας σε ένα κρεοπωλείο με εκπλήσσει το γεγονός ότι δεν είμαι εγώ στη θέση ενός από τα σφαγμένα ζώα.Αν σκεφτείς τίς ακτινογραφίες πού βλέπουμε καθημερινά,βλέπεις ότι ο συγκεκριμένος τρόπος χρησιμοποίησης του κρέατος είναι ανάλογος με την ανάλυση της ανθρώπινης σπονδυλικής στήλης ,και αυτή η παράμετρος προφανώς αλλάζει τίς δυνατότητες αξιοποίησης του ανθρωπίνου σώματος.πρέπει να έχεις υπόψη σου εκείνο το όμορφο παστέλ του Ντεγκά στην Εθνική Πινακοθήκη,μιά γυναίκα πού σκουπίζει την πλάτη της.Εδώ το πάνω μέρος της σπονδυλικής στήλης σχεδόν βγαίνει από το δέρμα της γυναίκας.Αυτό το στοιχείο δίνει στο έργο μιά ένταση και μιά στρέβλωση πού σε κάνει να συνειδητοποιείς την ευπάθεια του υπόλοιπου σώματος ,πράγμα πού δεν θα συνέβαινε αν η σπονδυλική στήλη ήταν σχεδιασμένη κανονικά.Ο Ντεγκά τη σπάει τόσο πού νομίζεις ότι βγαίνει από τη σάρκα.Ετσι ενώ συνήθως ζωγράφιζε με ένα τρόπο πού η σάρκα φαινόταν να καλύπτει το σκελετό,στην περίπτωση αυτή ο θεατής ,ξαφνικά,έχει συνείδηση τόσο της σάρκας όσο και της σπονδυλικής στήλης,γι αυτό έχουμε να κάνουμε με ένα σπουδαίο έργο ,ανεξάρτητα απ το πόσο ο Ντεγκά επιδίωξε η όχι τα παραπάνω.Κάποια ανάλογα στοιχεία στη δική μου δουλειά έχουν επηρεαστεί από τίς ακτινογραφίες.
Συνέντευξη του ζωγράφου Francis Bacon στον David Sylvester .
DAVID SYLVESTER
Η Ωμότητα τών Πραγμάτων
Συζητήσεις με τον FRANCIS BACON
ΕΚΔΌΣΕΙΣ ΑΓΡΑ

2 σχόλια:

izabet@chem.uoa.gr είπε...

http://environmentfood.blogspot.com/2008/04/chicken-run.html

some more on...meat!

κόκκινα φιλιά

κοκκινη κισσα είπε...

izabet

νομίζω ότι είμαι συνεπής σε ότι υποσχέθηκα!!όπως βλέπεις ως άλλη Μ.Αντουαν.δίνω και κάτι περισσότερο.!!!!........

νάσαι καλά

καλό απόγευμα