CHE FECE......IL GRAN RIFIUTO
Σε μερικούς ανθρώπους ερχεται μιά μέρα
πού πρέπει το μεγάλο Ναί ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε.Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
ετοιμο μέσα του το Ναί,και λέγοντας το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στήν πεπόιθησί του.
Ο αρνηθείς δέν μετανοιώνει.Αν ρωτιούνταν πάλι,
όχι θα ξαναέλεγε.Κι όμως τόν καταβάλλει
εκείνο τ΄όχι -το σωστό-είς όλην τήν ζωή του.
K.Kαβάφης
Xarhakos - To dixty .mp3 -
28 σχόλια:
εσύ πιο μεγάλο όχι είπες πρόσφατα?
αγαπητέ σκορπιέ ,εχετε αδύνατη μνήμη...
μα φυσικά αυτό πού είπατε και εσείς στα ισραηλινά προιόντα!!!
Παίζοντας με τις λέξεις... άραγε αλλάζει το αποτέλεσμα?
Και αυτός που λέει ναι δέν μετανοιώνει.Αν ρωτιούνταν πάλι,
ναι θα ξαναέλεγε.Κι όμως τόν καταβάλλει εκείνο το ναι -το λάθος-είς όλην τήν ζωή του....
Περιμένω να μου πεις
Ένα ναι ή ένα όχι
Να ξεφύγεις δεν μπορείς
Θέλω ένα ναι ή ένα όχι
αλλη λέξη δεν θα βρεις
Θέλω ένα ναι ή ένα όχι
Περιμένω να μου πεις
ένα ναι ή ένα όχι
Κι αν είναι όχι αυτό που θα πεις
Όσο κι αν σ'αγαπάω
Προτού προλάβεις το όχι να πεις
Σ' άλλη αγκαλιά θα πάω
Να μην πονάω
Περιμένω να μου πεις
ένα ναι ή ένα όχι
Δεν πειράζει μην ντραπείς
Θέλω ένα ναι ή ένα όχι
Πάντως «ίσως» δεν θα πεις
Θέλω ένα ναι ή ένα όχι
ʼλλη λέξη μη μου πεις
Θέλω ένα ναι ή ένα όχι
Καλημέρααα γλυκειά μου!
Η παραλειψη στον τιτλο των λεξεων per vilta (απο δειλια)του Δαντη και η τοποθετηση αποσιωπητικων,αποβλεπει στην αντιπαραθεση του θεωρητικου-ποιητη με το δραστικο-ηρωικο ανθρωπο σαφως προκρινοντας τον πρωτο...Ομως ο ιδιαιτερα (σ'αυτο το ποιημα) σκοτεινος Καβαφης φωτιζεται καπως με το στιχο του "και θαμε καταλαμβανουν το πληρεστερον,απ'τα οσα αρνηθηκα".. Μια παραλληλη αναγνωση του che fece με τη "Σατραπεια" και ιδιαιτερα με τον ογδοο στιχο(η μερα που αφεθηκες κ'ενδιδεις)κανει σχεδον ορατη την προθεση απαλειψης του per vilta για λογους συνειδητης επιλογης... O ιδιος ο Καβαφης εξομολογειται οτι τοσο τον βασανισε αυτος ο ογδοος στιχος, ωστε οταν τελικα αποφασισε να τον τοποθετησει παρενθετικα στο ποιημα ,πηγε νυχτα και ξυπνησε τον τυπογραφο της "ΝΕΑΣ ΖΩΗΣ" για να κανει τη διορθωση...
Το βιογραφικό με τις αρνήσεις μας,
θετικό πρόσημο φορτίου
σε μια ένοχη σιωπή δικαστηρίου...
Ξέφτια μιας ουτοπίας,λένε...
Όταν πρόκειται να αποφασίσεις για κάτι μην βιάζεσαι. Σκέψου ήρεμα και με λογική, όταν όμως αποφασίσεις τότε γρήγορα προχώρα στην εκτέλεση της αποφάσεώς σου.
από τα σπουδαία του Καβάφη,συναφές και συμπληρωματικό του "όσο μπορείς"..
τα όχι και τα ναι της ζωής μας.
πάντα θα μας καταβάλλουν με το ερωτηματικό στο τέλος τους.
σου αφιερώνω ,κίσσα μου, του Λουδοβίκου των Ανωγείων,το "δώδεκα τα όχι"..
@utopia
καταπληκτικός τίτλος το σχόλιό σου στην ταινία παραλόγου που ζούμε από τις 6.12.08...
ακανόνιστη,
κάθε επιλογή και το κόστος της.
επιλέγουμε ?
αν ναί,τότε ειμαστε ελεύθεροι.πόσο ελεύθεροι είμαστε όμως??
tantoguanto
να υποθέσω ότι είναι δικό σου?
τοτε ο Καβάφης σε εμπνέει!!
η επιθυμία συντηρείται από τα αινίγματα αλλά όχι απο τα διλήμματα!
Ακη ,ορθά ο ποιητής κατά την αποψή μου απάλειψε το "per vilta".
"Στην αγγλική σε αυτοσχόλιο του ο Καβαφης διευκρίνισε ως εξης την επιλογή του αυτή(μεταφραζω)
Αρνήθηκε,διοτι σκέφθηκε ευσυνείδητα η πως ειναι ακατάλληλος για το εργο
η πως το εργο ειναι ανάξιο του η πως το εργο δεν επρεπε να πραγματοποιηθεί
η καποια παρομοια λογική αιτια.
Ομως καποιος αλλος ανελαβε το εργον και επέτυχε--πιθανοτατα επειδη ηταν ο καταλληλος για τουτο το ειδικο εργο,η επειδη διέθετε ορισμενα ειδικα μεσα,
τα οποια αλλοίωσαν η διευκόλυναν η βελτίωσαν το εργο η τ΄αποτελεσματα
του.
Η επιτυχια αυτου του καποιου αλλου αντανακλα εις βαρος του αρνηθεντος,και αυτος ειναι ο λογος για τον οποιο,αν και ο αρνηθεις εγνωριζε πως το Οχι του
ηταν σωστο,μολαταυτα τουτο το Οχι τον βαραινει σε ολη την ζωη του-το κανουν να τον βαραινει,οι υποψιες και οι φλυαριες και οι επιτιμησεις και οι παρανοησεις των πολλών."
(Γ.Π.ΣΑΒΒΙΔΗΣ)
Ουτοπία,
θα συμφωνήσω απερίφραστρα
επιμένοντας..
αννα,
σωστή τακτική ,πραγματώνει τήν επιλογή,δέν μας απαλλάσσει από τίς συνέπειες..
Αριάδνη,κρατώ την λέξη καταβάλλουν,
με εκφράζει..
ευχαριστώ για την αφιέρωση,δέν το γνωρίζω ,θα το ακούσω απόψε κιόλας!!
Αριάδνη,
το άκουσα .εκπληκτικό!!!
Σε μια εποχή που οι "ναιναίδες" κλωνοποιούνται, το όχι είναι μια κάποια λύση, όπως και οι βάρβαροι (σύμφωνα με τον Καβάφη)
Τις καλημέρες μου !
Yannis Zabetakis,ευχαριστώ για τα λόγια σου.Αφορμή για το σχόλιο αυτό ήταν μια ανάρτηση του samson πρίν καιρό(δεν θυμάμαι αν ήταν πριν τα γεγονότα του Δεκέμβρη,αλλά δεν έχει σημασία!)
Για το μποϊκοτάζ στα ισραηλινά προϊόντα(με barcode που αρχίζει από 729),απ΄ό,τι διάβασα στον τύπο εκτός από το συμβολικό του χαρακτήρα,φαίνεται να έχει φέρει τα πρώτα αποτελέσματα,αγαπητή κόκκινη κίσσα!
Όσο για τα "όχι" μας,akanonisti,φαίνεται πως πονάνε περισσότερο(ίσως γι αυτό αξίζουνε και πιο πολύ!)
Προσωπικά μιλάω,πάντα...
(και πάντα τα υπερασπίζομαι!)
Καλό μεσημέρι σε όλους και συγγνώμη για την κατάχρηση του χώρου σου,κόκκινη κίσσα!
τσούχτρα
φυσικά και θα συμφωνήσω.
πάντα το ποίημα αυτό για μένα ,σήμαινε μιά στάση γενναία ,μιά άρνηση στήν συνήθη προσαρμογή σε κατεστημένες λογικές και συνήθειες.εφερνε μαζί του εναν αέρα ελευθερίας, ,το αίσθημα του ανυπότακτου ,γιαυτό το ξεχώριζα πάντα και εξακολουθώ να το αγαπώ.
ουτοπία
χαίρομαι άν είναι ετσι,δέν είχα κάποια πληροφόρηση για την τύχη του μποϊκοτάζ.
μπαίνω στόν πειρασμό να συμφωνήσω και εγώ ότι τα "οχι " μας κοστίζουν περισσότερο!
οσο για το χώρο, πιστεύω στήν κοινοκτημοσύνη και όχι στην ατομική ιδιοκτησία!!!!!
Υπέροχο. Καλημέρα, εκλεκτή κυρία (και, βεβαίως, φίλη!).
Γιώργος Κεντρωτής
γιώργο ,χαίρομαι για τήν επίσκεψη..
χαίρομαι που τα λέμε ,εστω κι ετσι
"πνίγομαι" αυτές τίς μέρες..
καλό σαβ/κο!!
http://aposkotisonmou.blogspot.com/2009/02/blog-post.html
αν θελετε, ριξτε μια ματια
Καλά "ξεμπερδέματα". Χαίρε!
Και το ποίημα και ο τραγούδι από τα αγαπημένα χρόνων...
Φιλιά
Ανώνυμος
θα σας προτιμούσα επώνυμο !
γιώργος κεντρωτής
σε ευχαριστώ γιώργο.
κέλλυ,
χαιρομαι που σου άρεσαν.
και για μένα αγαπημένα από τήν εφηβεία μου ακόμα!
καλό σαβ/κο
Δημοσίευση σχολίου