Ενα αγύμναστο σώμα είναι σαν ενα ξεκούρδιστο μουσικό όργανο.Το ηχείο του γεμίζει με ενα άσχημο συνοθύλευμα αχρηστων ήχων,που εμποδίζουν την αληθινή μελωδία να ακουστεί.Οταν το όργανο ενός ηθοποιου,το σώμα του ,κουρδίζεται με την άσκηση,οι περιττέςεντάσεις και συνήθειες εξαφανίζονται.Είναι τώρα έτοιμος να " ανοίξει" τον εαυτό του στίς απεριόριστες δυνατότητες του 'αδειου.Υπάρχει όμως ένα τίμημα που πρέπει να πληρώσει :μπροστά σε αυτό το ανοίκειο κενό υπάρχει φυσικά ό φόβος.Μπορεί κανείς νάχει μεγάλη σκηνική πείρα ,ωστόσο κάθε φορά ξαναρχίζει από την αρχή,κάθε φορά που βρίσκεται στην άκρη του χαλιού,αυτός ο φόβος του -άδειου μέσα του και του άδειου στο χώρο-επανέρχεται.Αμέσως τότε προσπαθεί να το γεμίσει για να ξεφύγει απο το φόβο,για να έχει κάτι να πεί ή να κάνει.Χρειάζεται μεγάλη αυτοπεποίθηση για να σταθεί κανείς ακίνητος ή να παραμείνει σιωπηλός.Ενα μεγάλο μέρος των υπερβολικών και περιττ΄ων εκδηλωσεών μας πάνω στη σκηνή οφείλεται στο φόβο,μήπως ,αν πάψουμε να δηλώνουμε συνεχώς με κάποιο τρόπο ότι υπάρχουμε ,πάψουμε όντως να είμαστε παρόντες.Αυτό αποτελεί πρόβλημα και στην καθημερινή ζωή,όπου άνθρωποι οξύθυμοι και ευερέθιστοι μπορεί να μας φέρουν εκτός εαυτού,στο θέατρο όμως οπου όλες οι ενέργειες πρέπει να συγκλίνουν στον ίδιο στόχο ,η ικανότητα να αναγνωρίζουμε ότι μπορεί κάποιος να βρίσκεται ολοκληρωτικά "εκεί" χωρίς να κάνει επιφανειακά "τίποτα" είναι καθοριστικής σημασίας.Κάθε ηθοποιός πρέπει να εντοπίζει και να ονομάζει αυτά τα εμπόδια ,που σε αυτή την περίπτωση είναι και φυσικά και θεμιτά.Αν ρωτούσαμε εναν Ιαπώνα ηθοποιό σχετικά με το παιξιμό του,θα παραδεχόταν ότι έχει και ο ίδιος αντιμετωπίσει αυτά τα εμπόδια και τα έχει υπερνικήσει.Παίζει καλά όχι επειδή έ χει φτιάξει εκ των προτέρων μια διανοητική κατασκευή,αλλά επειδή έχει δημιουργήσει μέσα του ένα άδειο χώρο,από όπου λείπει ο πανικός.
.........................................................................
Πήτερ Μπρούκ
Η ανοιχτή πόρτα
εκδ.Κοαν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου