φωτο Enki Bilal
Τής μύτης μια ακρίτσα
1.Ο Ρούσμπροκ είναι θαμμένος εδώ και πέντε χρόνια.Τον ξεθάβουν,το σώμα του άθικτο και καθαρόΟμως :"μόνο σε μιάν ακρίτσα της μύτης υπήρχε ένα σημαδάκι,ένα βέβαιο σημάδι διαφθοράς" Ξάφνου ,πάνω στην τέλεια και σαν ταριχευμένη μορφή του άλλου,διακρίνω ενα σημάδι διαφθοράς.Το σημάδι αυτό είναι απειροελάχιστο: μια χειρονομία,μιά λέξη,ένα αντικείμενο,ένα ρούχο.Κάτι το ασυνήθιστο που ξεπροβάλλει(ξεμυτίζει) απο μιά περιοχή που ποτέ δεν την είχα υποψιαστεί ,και επανασυνδέει απότομα το αγαπημένο αντικείμενο με εναν ανούσιο κόσμο.Λές ο άλλος ,που λάτρευα ευλαβικά την λεπτότητα και την πρωτοτυπία του να είναι χυδαίος; Μια χειρονομία του μου φανερώνει την ύπαρξη μιάς αλλης ράτσας μέσα του.Μένω εμβροντητος,συλλαμβάνω εναν αντιρρυθμό,κάτι σαν συγκοπή,...το θόρυβο που κάνει σαν σχίζεται το λείο περίβλημα της Εικόνας.
..................................................................................................................................................
3.Πολύ συχνά ο άλλος αλλοιώνεται μέσω της γλώσσας.Προφέρει μιά λέξη διαφορετική,κι εγώ ακούω τότε να ηχεί απειλητικά ενας ολόκληρος κόσμος αλλιώτικος,ο κόσμος του άλλου..........................................Η λέξη αποτελείται απο μια λεπτή χημική ουσία που προκαλεί τις πιο βίαιες αλλοιώσεις..................................................................................................................
5.Ο ερωτικός λόγος είναι συνήθως ενα λείο περίβλημα που εφαρμόζει τέλεια στην Εικόνα,ενα πολύ μαλακό γάντι,που τυλίγει το αγαπημένο πλάσμα.Είναι ενας λόγος ευσεβής,καθωσπρεπικός.Οταν η Εικόνα αλλοιώνεται ,το περίβλημα της αφοσίωσης ξεσκίζεται ,ενα τράνταγμα αναποδογυρίζει την ίδια μου τη γλώσσα.Πληγωμένος απο μιά έκφραση που τον ξαφνιάζει,ο Βέρθερος βλέπει ξαφνικά την Καρλότα σάν μιά κυράτσα ,την εντάσσει στην ομάδα των φιλενάδων της με τις οποίες εκείνη σαχλαμαρίζει(δεν είναι πια η άλλη,αλλά μία άλλη ανάμεσα σε άλλες).Λέει τότε περιφρονητικά : "Καλές μου γυναικούλες" (meine Weibchen).Μιά βλασφημία ανεβαίνει ξαφνικά στα χείλη του υποκειμένου και θρυμματίζει ανευλεβέστατα την ευλογία του ερωτευμένου...............Φρικτή υποχώρηση της Εικόνας.
( ο τρόμος του αφανισμού είναι πολύ ισχυρότερος απο το άγχος της απώλειας)
ΡΟΛΑΝ ΜΠΑΡΤ
αποσπάσματα του ερωτικού λόγου///μτφρ Βασίλης Παπαβασιλείου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου