Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

DYLAN THOMAS




DYLAN THOMAS
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΓΑΛΑΤΟΔΑΣΟΣ
Μετάφραση Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ
ΠΡΩΤΗ ΦΩΝΗ……..Ο Καπετάν-Γάτος,ο εν αποστρατεία τυφλός καπετάνιος των ωκεανών,κοιμάται στην κουκεττα του.Ολο όστρακα η ταχτική καμπίνα του και μες στη μπουκάλα το καράβι. Το καλύτερο δωμάτιο του σπιτιου είναι στο Σπίτι της Σκούνας,που το λέει κι ονειρεύεται ο Καπετάν-Γάτος.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΩΝΗ….Θάλασσες σαν κι αυτές που σάρωναν τις γέφυρες του δηζελόπλοιου «Κίντβελλι», καβαλίκευαν το πάπλωμά του,γλιστρερές σαν τις μέδουσες τον ρουφάνε κάτω στο σκοτάδι του βυθου οπου τα ψάρια τον δαγκώνουν και τον τσιμπολογούν ως το μεδούλι κι οι πνιγμένοι χαιδεύονται απάνω του.
ΠΡΩΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Με θυμάσαι καπετάνιε ?
ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΑΤΟΣ Είσαι ο Ουίλλιαμς ο χορευταράς
ΠΡΩΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Μπέρδεψα το βήμα μου στην Νάντικετ
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Με βλέπεις καπετάνιε?Εγω ειμαι αυτό το άσπρο κόκαλο.Ειμαι ο Τομ Φρεντ. Ο μηχανικός. Μοιραζόμαστε το ιδιο κορίτσι κάποτε. Την λέγανε κυρία Πρόμπερτ
ΦΩΝΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ Ρόζυ Πρόμπερτ,οδός Ντακ 33. Ελάτε πάνω παιδιά. Εχω πεθάνει.
ΤΡΙΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Κράτα με καπετάνιε, είμαι ο Τζόνα Ζάρβις, είχα κακά τέλη…πολύ διασκεδαστικό δεν είναι?
ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Αλφρεντ Πομερόυ Τζώνς, ο καυγατζής,γεννήθηκα στο Μαμπλς,τραγουδούσα σαν κοτσύφι-σου’ χα φέρει μια νταμζάνα στο κεφάλι,θυμάσαι?Το τατουαζ μου ήταν ολο νεράιδες,πάντα διψασμένος,πέθανα από κάλους.
ΠΡΩΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Τούτη η νεκροκεφαλή κοντά στο κοχύλι τ’αυτιου σου είναι………
ΠΕΜΠΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Ο Κέρλυ Μπέβαν. Πες στη θείτσα μου ότι εγω «σκότωσα» το χρυσοσκάλιστο ρολόι.
ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΑΤΟΣ Βέβαια, βέβαια Κέρλυ…
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΠΡΩΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Πώς είναι κει πάνω?
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Εχει ρούμι και χριστόψωμο?
ΤΡΙΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Στήθη και κοτσύφια?
ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Ακορντεόν?
ΠΕΜΠΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Καμπάνες της Κυριακής?
ΠΡΩΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Καυγάδες και κρεμμύδια?
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Σπουργίτια και μαργαρίτες ?
ΤΡΙΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Χρυσόψαρα στο βάζο της μαρμελάδας?
ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Ξυνόγαλα και κουτάβια?
ΠΕΜΠΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Κούνια-μπέλλα το μωρο?
ΠΡΩΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Απλωμένη μπουγάδα?
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Γριούλες στη γωνιά?
ΤΡΙΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Και οι τενόροι του Νταολάις, πώς είναι?
ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Ποιος αρμέγει τις αγελάδες του Μάησγκουήν?
ΠΕΜΠΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Κάνει ακόμα λακάκια όταν χαμογελάει?
ΠΡΩΤΟΣ ΠΝΙΓΜΕΝΟΣ Πώς είναι η μυρωδια του μαιντανού?
ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΑΤΟΣ Ω, αγαπημένοι μου νεκροί !
………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Μτφ Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ
Dylan Thomas ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΓΑΛΑΤΟΔΑΣΟΣ


απο εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: