Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

HAROLD BLOOM





Στοχασμοί περί της ατραπού


Καλπάζοντας τρείς μέρες και τρείς νύχτες εφτασε στον τόπο
αλλά πήρε την απόφαση ότι ο τόπος δεν αφήνει να τον φτάσουν.
Στάθηκε λοιπόν να συλλογιστεί.
Αυτός πρέπει νάναι ο τόπος.Αν έφτασα σε αυτόν ,τότε εγώ δεν μετράω πιά.
Η ετούτος  δεν είναι ο τόπος.Τότε τίποτε σπουδαίο δεν πρόκειται να συμβεί,αλλά εγώ δεν μειώθηκα.
Η ,αυτός είναι ίσως ο τόπος.Αλλά ίσως να μην έφτασα εδώ.Μπορεί πάντοτε να βρισκόμουν εδώ που είμαι τώρα.
¨Η κανείς δεν είναι εδώ κι εγώ είμαι απλώς του τόπου και στον τόπο.Και κανείς δεν μπορεί να φτάσει σε αυτόν.
Αυτός ίσως δεν είναι ο τόπος.Τότε εχω κάποιον σκοπό και μετράω αλλά δεν έφτασα σε αυτόν.
Αυτός όμως πρέπει να είναι ο τόπος.Και αφού δεν μπορώ να φτάσω σε αυτόν ,εγώ δεν είμαι εγώ,δεν είμαι εδώ,εδώ δεν είναι εδώ.
Υστερα απο τρείς μέρες και τρείς νύχτες καλπάζοντας δεν κατάφερε να βρεί τόν τόπο ,και εφυγε καλπάζοντας πάλι.
Αραγε νά΄γινε αυτό γιατί ο τόπος δεν τον ήξερε ,γιατί δεν κατάφερε να τον βρεί; μήπως εκείνος δεν ηταν άξιος;
Η ιστορία λέει μόνον ένας χρειάζεται να φτάσει στον τόπο.
Καλπάζοντας τρείς μέρες και τρείς νύχτες έφτασε στον τόπο,αλλά πήρε την απόφαση ότι ο τόπος δεν αφήνει να τον φτάσουν.


Harold Bloom
η αγωνία της επίδρασης
/μιά θεωρία για την ποίηση
μετάφραση Δημήτρης Δημηρούλης.
εκδ.Αγρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: